Diyabet Cerrahisi

Kişinin şeker hastalığını kontrol etmekte zorlandığı ve insülin tedavisine rağmen şekeri yüksek çıkan kişilerde oldukça yararlıdır. Söz konusu durumda şeker hastalığı (diyabet) için şeker hastalığı ameliyatı (İleal İnterpozisyon)

bilinen tüm tedavi yöntemlerinden daha etkin olarak kabul edilmektedir. Şeker hastalığı ameliyatının ardından hastalar sadece diyabetten değil, yüksek tansiyon ve kolesterolden de kurtularak bu hastalıklar için kullandıkları ilaçları da bırakmaktadır.

ŞEKER HASTALIĞI AMELİYATI NASIL YAPILIR?

Şeker hastalığı ameliyatı esasen bağırsak sisteminde yapılan bir yer değiştirme operasyonudur. Şeker hastalığı ameliyatında insülin hormonunun önündeki doku direncini kaldıran, ince bağırsağın besin ile temas sıralamasında değişiklik yapılmaktadır. Operasyon ile vücuttaki her bir hücrenin insülin üretme potansiyeli yükselmekte ve böylelikle işlemin ardından hastaların normal kan seviyesine ulaşmaları sağlanmaktadır. Şeker hastalığı ameliyatı kişinin diyabetinin yanı sıra diyabetin neden olduğu hipertansiyon, kolesterol yüksekliği gibi hayati riskler içeren hastalıkları da kontrol altına almaktadır.

AMELİYAT SONRASI

Şeker hastalığı ameliyatının sonrasında kişinin kan şekeri dalgalanmaları ortadan kalkmaktadır. Ameliyatın amacı kan şekeri seviyesinin uzun bir süre boyunca normal düzeyde kalmasıdır. Operasyonun ardından da kişinin sağlığına ve beslenmesine dikkat etmesiyle bu sağlanacaktır.

ŞEKER HASTALIĞININ ZARARLARI

Şeker hastalığı yaşam kalitesini düşüren bir hastalıktır. Şeker hastalığı damar hasarına neden olmakta ve bu durum da diyabetik ayak yaraları ve geçmeyen ülser gibi hayatı olumsuz etkileyecek sorunları beraberinde getirmektedir. Böbrek yetmezliği nedeniyle diyaliz tedavisi alan hastaların yarısından fazlası şeker hastalığının kontrol altına alınamaması nedeniyle yaşam boyu diyalize mahkum kalmaktadır. Diğer yandan şeker hastalığı fark edilmeden önce hastanın gözünde hasara neden olmakta, engellenebilir körlüğe kapı açmaktadır. Tüm bu sorunlar kişinin sağlığının kötüye ilerlemesine neden olurken, şeker hastalığı ameliyatı ile tüm tedaviler geride kalarak kişi normal kan şekeri seviyesine ulaşmaktadır.