Gastroskopi

Gastroskopi Nedir?
Gastroskopi, yemek borusu, mide ve oniki parmak bağırsağının içinin direkt olarak gözle incelenmesidir. Sorunun daha iyi anlaşılması ve geç kalınmaksızın çözümünün sağlanması için yapılır. Radyolojik yöntemler ile ortaya konamayan hastalıklar Gastroskopi ile kolayca tespit edilebilir.

Gastroskoplar bir kurşun kalemin kalınlığından başlayarak değişik kalınlıkta ucunda parlak ışıklı ve kıvrılabilen küçük bir kamerası olan plastik borudur. Tv kamera sistemi ile görüntü ekrana yansıtır bu şekilde yemek borusu ve midenin iç yüzünü görür. Böylece midede herhangi bir hastalığın olup olmadığını da kolayca belirler. Gastroskop içinden yollanan ince bir telle doku örneği alınabilir(Biyopsi), polip çıkartılabilir (Polipektomi) veya kanayan bölgelere müdahale edilebilir.

Gastroskopi endikasyonları
Gastroskopi karın ağrısı, yanma, ekşime, gaz şikayetleri, yutkunma zorluğu, açık- lanamayan kilo kaybı, kansızlık , üst sindirim sistemi kanaması geçiren hastalar, yabancı cisim çıkartılması, mide polipi veya daha önceki biyopsilerde normal olmayan doku tespit edilmesi vb. durumlarında, bazen de kontrol amaçlı olarak yapılır.

Gastroskopi Öncesi Hazırlık
Mide endoskopi işleminden önce tamamen boş olmalıdır. Bir önceki akşam gece
yarısından sonra hiçbir şey yiyip içilme- melidir. Endoskopi sırasında verilen ilaçlar uyku hali yapacağından yanınızda size eşlik eden biri olması önerilir. Tetkikten 15 dakika önce endoskopi ünitesinde olunmalıdır. Bu süre içinde hemşire tarafından işleme hazırlanılır. İşlemden önce, sedasyon ve işlem onay belgesinin imzalanılması istenilecektir. Düzenli kullanılan ilaçların listesi bildirilmelidir. Örneğin; aspirin ve benzeri ilaçlar endoskopiden önce kesilmelidir. Antiasit kesinlikle kullanılmamalıdır. Bilinen herhangi bir ilaç
alerjisi var ise belirtilmelidir.

Gastroskopi işlemi Nasıl Yapılır?
Hastanın boğazı lokal anesteziklerle uyuşturulur. Sonrasında hastayı uyuşturmak için damar içinden ilaç verilir. Bu- nunla birlikte hastaya oksijen verilerek nabız, tansiyon ve kandaki oksijen saturasyonu devamlı gözlem altında tutulur. Girişim süresi yaklaşık 10-15 dakikadır.
Endoskop ağız içinde olduğu halde rahat- ça nefes alınıp verilebilir. İlaçları hemen nötralize edecek (etkisini yok edecek) ilaçlar bulunmaktadır. Olabilecek tüm acil durumlar için ekip tam teşkilatla hazır durumdadır.
Tüm bu işlemler sırasında acı duyulmaz.